X
ADLAK

Munkáltatóknak

 

OTP ADLAK - Adómentes Lakáshitel-támogatási Szolgáltatáscsomag

A lakáscélú kölcsön törlesztéséhez munkáltató által nyújtható vissza nem térítendő támogatással kapcsolatban

Az SZJA törvény 2014. január 1-én hatályba lépett változása alapján a munkáltatók adómentes
vissza nem térítendő támogatást nyújthatnak munkavállalóik lakáscélú hiteleinek törlesztéséhez.
A támogatás lebonyolítási szabályait a 2014. április 3-án megjelent 15/2014 (IV.3.) sz. NGM rendelet tartalmazza.

Az adómentességhez az alábbiakat kell megvizsgálni

  • fennáll-e a megfelelő hitelcélra nyújtott lakáshitel
  • a támogatás összege nem haladhatja meg vásárlás esetén az ingatlan vételárának, míg építés, bővítés, korszerűsítés vagy akadálymentesítés esetén a költségvetés 30%-át
  • igazolni kell, hogy a lakás a munkavállaló saját tulajdonában áll, vagy a lakásban haszonélvező vagy azt zárt végű lízinggel szerezte (vagy a méltányolhatósági vizsgálat időpontjára vonatkozóan bármikor, bármilyen arányban tulajdonos volt, vagy haszonélvezettel bírt)
  • méltányolható-e a lakásigény (méret, szobaszám, együttlakók száma)
  • a megelőző négy évben és az aktuális évben maximum 5 millió Ft lehet(ett) a támogatás összege
  • végezetül a támogatás folyósítását követő év elején vizsgálni kell, hogy a támogatás felhasználása megtörtént-e a cél szerint

Munkavállaló feladata

  1. A támogatás igénylése a munkáltatótól (amennyiben az elérhetővé tette).
  2. Ezt követően nyilatkoznia kell arról, hogy mely számlára kéri az összeg folyósítását, amely a rendelet szerint az alábbi lehet:
    • saját, a hiteltörlesztésre használt fizetési számlája (hagyományos folyószámla)
    • a hitelintézetnél vezetett hitelszámlája (a hitelszerződésben megjelölt számlaszám – amennyiben az utalás fogadására alkalmas – azaz GIRO képes)
    • a magánszemély javára a hitelintézet törlesztéshez használt központi elszámoló számlája (ilyen az OTP Bank gyakorlatában nincs, de egyes bankok ilyen központi elszámoló számlán keresztül bonyolítják le a lakáshiteleik törlesztését)
  3. Az adómentesség vizsgálatához szükséges dokumentumok átadása a munkáltató részére.

Munkáltató feladata

  1. Megvizsgálni az adómentesség feltételeit.
  2. Átutalni a támogatás összegét a munkavállaló által megjelölt számlára.
  3. A rendelet szerint a munkáltatónak a pénzforgalmi számláját vezető hitelintézet felé (melyről a támogatás folyósítása/utalása történne) - a támogatás folyósításával kapcsolatban - bejelentési kötelezettsége van.

Hitelintézet feladata

  1. A munkáltatók pénzforgalmi számláját vezető hitelintézet (tehát nem feltétlenül a hitelszámlát vezető bank) feladata, hogy a rajta keresztül átutalt támogatásokról igazolást adjon ki, és a NAV felé adatszolgáltatást teljesítsen tárgyévet követő év január 31-ig.

Az OTP Bank OTP ADLAK néven olyan szolgáltatáscsomaggal lépett elsőként piacra,
mely a rendeletben előírt alapszolgáltatások teljesítésén felül plusz szolgáltatásokat is nyújt,
így jelentősen megkönnyíti mind a munkavállalók, mind a munkáltatók dolgát,
minimalizálja adminisztrációs teendőiket, csökkenti költségeiket.

Az OTP ADLAK szolgáltatáscsomag elemei

Alapszolgáltatás

Alapszolgáltatás – Csak OTP Banknál vezetett vállalati számla esetén elérhető

Az OTP Banknál pénzforgalmi számlával rendelkező munkáltatók, akik nem kívánnak a Teljes körű szolgáltatásra leszerződni, de a támogatásokat az OTP Bankon keresztül kívánják elutalni, illetve az adómentességi kritériumok vizsgálatát maguk kívánják elvégezni, a támogatás folyósítását a www.otpvnt.hu  oldalon elérhető portálon keresztül kezdeményezhetik egy előzetes regisztrációt követően (külön szerződéskötés nem szükséges).

A regisztrációt követően a honlapon keresztül intézhetik a támogatások utalását, ezzel egyidejűleg az NGM rendelet szerinti bejelentési kötelezettségüknek is eleget tesznek, továbbá a hitelintézeten keresztüli folyósításról szóló igazolásokat is elérik a honlapon.

Teljes körű szolgáltatás

Azon munkáltatóknak, akik rendszeres béren kívüli juttatásban részesítik munkavállalóikat, és a teljes adminisztrációs, eljárási, átutalási és igazolási feladatkört professzionális szolgáltatóra szeretnék rábízni. Az OTP Bank külön megállapodás keretében a teljes folyamat lebonyolítását átvállalja ezen munkáltatói körtől. A szerződéskötés a Munkáltatók/Szerződéskötés menüponton keresztül érhető el.